torsdag, januari 26, 2012

Är det här konst?
Det är en fråga som jag tycker är superintressant, har uttalat mig om tidigare på sajten konstbegreppet.se, och säkert kommer att återkomma till i olika sammanhang.
Den blev extra aktuell i dag när jag såg en pytteliten butikslokal som tidigare stått tom och nu ser ut så här:


Är det konst, eller bara kul? Och spelar det någon roll? Enligt min egen definition beror det nog lite på syftet. Men jag blev glad att se det i alla fall.
Var det finns? På Malmös kanske bästa gata*, Kristianstadsgatan, så klart!

* Glassfabriken, Folkets park, lagliga graffitiväggen, Big hair mama, Amalthea bokkafé, Rundgång, Krets, och så har jag sett Vit päls turnébuss där ett antal gånger. ;) För att inte tala om associationerna till en annan fin skånsk stad...

1 kommentar:

Maria sa...

...för att inte tala om bästa kontoret!